Press centrum

Ochota darovat potraviny mezi Čechy roste

Ochota darovat potraviny mezi Čechy roste

 

Praha 21. listopadu 2019 – Dnes probíhá v 603 prodejnách s potravinami a drogistickým zbožím podzimní kolo celorepublikové Sbírky potravin. Povědomí o této charitativní akci, která se letos pořádá osmým rokem, mezi Čechy každoročně narůstá. Z exklusivního průzkumu společnosti Ipsos vyplývá, že akci zná 8 z 10 Čechů.

„Sbírku potravin zná více než 80 % české populace, v roce 2016 to bylo jen 53 %,“ uvedla k výsledkům průzkumu Markéta Kneblíková, manažerka komunikace společnosti Ipsos, jež je dlouhodobým partnerem Sbírky potravin.   

I přesto, že pro řadu lidí je současná situace velmi náročná, plánují Češi darovat potraviny a drogerii nejčastěji v hodnotě 100 až 249 Kč, což je obdobné jako v loňském roce. Lidé také vnímají závažnost současné situace pro některé rizikové skupiny. „Česká veřejnost se shoduje, že skupinou nejvíce ohroženou nedostatkem potravin jsou v této náročné době hlavně matky samoživitelky a také osamělí senioři. Tyto skupiny si zároveň podle veřejnosti zasluhují největší pomoc. Polovina populace vnímá jako ohroženou skupinu také lidi, kteří kvůli pandemii přišli o práci,“ dodává Markéta Kneblíková z Ipsosu.

Lidé mohou v jednotlivých prodejnách odevzdat zakoupené trvanlivé potraviny či drogistické zboží dobrovolníkům, které poznají podle zelené zástěry s logem sbírky. Darované zboží se převeze do skladů potravinových bank, odkud se následně rozveze potřebným. Pomoc je směrována zejména na seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované či lidi bez domova a v nouzi a pokrývá všechny okresy v České republice.

Darovat potraviny mohou lidé nově nejen fyzicky v obchodních centrech, ale sbírka probíhá i při nákupech online, a to až do úterý. „Lidé, kteří nestihnou nakoupit a darovat zboží v obchodech právě dnes, mohou ještě využít pomoc potřebným online. Přes internetové obchody Tesco a Rohlik.cz je možné podpořit Sbírku potravin až do úterý 1. prosince, kdy se koná světový den dárcovství Giving Tuesday,“ uvedla Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku Giving Tuesday pátým rokem zastřešuje.

Protože jarní kolo Sbírky potravin se v letošním roce nekonalo z důvodů pandemie koronaviru a zároveň rapidně stoupá poptávka po potravinové pomoci, doufají organizátoři Sbírky, že se povede vybrat dostatek trvanlivých potravin. Sklady potravinových bank jsou nyní téměř prázdné a akutně chybí především konzervy, těstoviny, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny.

Sbírka potravin je celorepublikově organizována Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti a partnery z neziskového sektoru. Záštitu celé akci poskytl ministr zemědělství Miroslav Toman spolu s Evropskou federací potravinových bank.

 

O výzkumu:

Výzkum realizovala společnost Ipsos od 22. do 28. října 2020 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-65 let. Celkem se ho zúčastnilo 1016 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz. Ipsos je dlouhodobým partnerem Sbírky potravin.

 

Kontakt pro média:

Miroslav Dinga

e-mail: press@potravinovabanka.cz

tel.: 736 683 642

www.sbirkapotravin.cz

 

 

Další informace:

 

 

 

Děkujeme všem, kteří se na přípravě Sbírky potravin podílejí:

  • Organizátoři: Česká federace potravinových bank a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
  • Státní správa: Ministerstvo zemědělství ČR a Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
  • Obchodní řetězce: Albert, Billa, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Lidl, MAKRO Cash & Carry, Penny Market, Rohlik.cz, ROSSMANN, Tesco Stores
  • Logistický partner: Raben Logistics Czech
  • Třetí sektor: Asociace společenské odpovědnosti, Armáda spásy, Charita České republiky, Naděje, Slezská diakonie

 

 

 

 

 

 

 

 

Zpracováváme soubory cookies. Pomáhají nám ke správnému fungování webové aplikace, k poskytování funkcí sociálních sítí, personalizaci obsahu a inzerce a k analýzám její návštěvnosti. Používáním webu souhlasíte s jejich užitím.